Az őszi/téli Christian Louboutin kollekció kampányfotóinak elkészítéséhez Peter Lippmannt kérték fel, aki híres festőművészek legikonikusabb alkotásait értelmezte -és persze fotózta- újra a divatanyag megalkotásához. Zseniális festmény-cipő összeállításokat már 2009-ben is készített Lippmann a luxusmárkának, de akkor a csendéletek tematikáját követték (képek ITT) a kampányfotók.
A mostani anyag a fotók még erőteljesebb festményszerűsége miatt szerintem hatásosabbra sikerült, főleg az első Whistler kép, amely a festő édesanyját ábrázolja az eredeti alkotásban - itt pedig a Tootsie fantázianevű bokacsizma van a fotó központjában.
UPDATE: Akkor tudjuk igazán értékelni ezeket a képeket, ha az eredeti mesterművet is együtt szemléljük az új 21. századi újragondolásával. A képek együtt azonnal libabőrt okoznak nálam, ezért is egészítettem ki velük a posztot. Louboutin mindig is elsődleges céljának tekintette, hogy a divatot művészeti iparágként fogják fel az emberek, és erre most igencsak ráerősített.
James McBeill Whistler édesanyja merőben kiegyensúlyozottabbnak látszik egy 2012-es téli csizmával a kezében:
Francois Clouet reneszánsz hősnőjének szépséget egy szegecses Madame au Pigalilli cipő és egy Catalina táska hangsúlyozza.
Artemis kistáskát visel a rózsás arcú hősnő Jean-Marc Nattier képén.
Francisco De Zurbaran Saint Dorothy (Szent Dorottya) című képén egy lila 8 Mignon szandált bámul a hősnő.
Bianka személyes kedvence pedig
Forrás: Grazia
LuPuS 2011.06.20. 10:09:41
manzardcafe.blog.hu/2011/06/17/popkulturalis_atertelmezesek
deb. · http://www.deborah.blog.hu/ 2011.06.20. 23:00:47