OurFashion

Gombold újra! Divat a magyar - összefoglaló poszt

2011.május.16. 14:16

*Bianka*

4 komment

Vasárnap a végéhez ért a Gombold újra! Divat a magyar öltözéktervezési pályázat. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium január végén kérte fel a blogot, hogy a rendezvény kiemelt médiapartnere legyen. Habozás nélkül beleegyeztünk, hiszen úgy gondoltuk éppen itt az ideje, hogy az állam felfigyeljen a rengeteg potenciált magában rejtő magyar divatiparra és a tehetséges fiatal generációra.

Az első helyezett Gyöngyösi Renáta lett aki a tavalyi diplomamunkájával nyert, amit Metalic-folklór néven indított a pályázaton:

 

A pályázott ruhák mivel már korábban elkészületek, így kampányképeken is megcsodálhatóak:

Fotó: Bernáth Milán
Modell: Kiss AnnaJúlia
Fodrász: Batki Péter
Smink: Khurelbaatar Uchral

A második helyezett Surányi Szilárd lett, akinek a kollekciója nagyon megkapó, nekünk azonban azonnal Gareth Pugh világát idézte és minden modellen felfedeztünk valami inspirációs elemet, ami valószínűleg tőle érkezett. A kollekcióban  dicséretes volt a tökéletes összhang és azok az apró kidolgozott részletek, amik másnál elveszőben voltak, mint például a cipők díszítése.

A harmadik helyezett azonban egyáltalán nem nyerte el a tetszésünket, mivel voltak olyan versenyzők, akiknek többre értékeltük a munkájukat:

Tóth Melinda és Lajos Attila : Abigél álma

A Bluepaprika alkotásai:

 

Bán Renáta és Berencz Vanda: Honfoglalás

Csabai Zita és Farkas Zsófia: Tavaszpásztor

Anh Tuan: Paszomány 2011

Sajnos nem minden pályamű felelt meg az általunk legfontosabbnak ítélt kritériumnak: a mindennapi hordhatóságnak. Reméljük, hogy jövőre erre jobban figyelnek a zsűritagok. Ezenkívül az is dícséretes lenne, ha a meghívott tervezőket és a jelentkezetteket külön zsűriznék, hiszen minőségben és kreativitásban gyakran nem voltak összehasonlíthatóak.  az alkotások. 

Örömmel láttuk viszont azt a tendenciát, hogy rengetegen voltatok kiváncsiak a bemutatóra. Ami nekünk ebben öröm, az nektek idén még szomorúság, hiszen rengeteg várakozó kinn ragadt és ezen a nem túl szerencsés időjárás sem segített sokat. Reméljük jövőre egy sokkal nagyobb helyszínen találkozunk, és az általunk és a szervezők által szerzett sok-sok tapasztalattal gazdagodva tér vissza a pályázat.

Ti mit gondoltok, milyen kezdeményezés volt a Gombold újra! Divat a magyar? 

Megosztás:
4 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

micimacko007 2011.05.17. 08:28:43

Mit keres koztuk egy diplomas munka???? Es ez lett az elso hely??? ... Annyira bena az egesz, nem igaz. Ennyi erovel barki barmivel indulhatott volna.......................

szoffer 2011.05.17. 09:06:03

Szerintem nagyon jó ötlet volt a Gombold újra, szervezésben még fejlődniük kell. Én is kicsit furcsának találtam, hogy az első helyezett a diplomamunkáját adta be, hisz mások teljesen új darabokat készítettek külön erre az eseményre. De vehetjük úgy, hogy ő a diplomamunkáját "gombolta újra" (:
Egyébként a különdíjasokról nem írtok semmit, pedig pl.: a Pixelfolk gyönyörű táskákat készített, melyek mindennap hordhatóak.

styal 2011.05.17. 19:27:30

A kezdeményezés nekem is tetszett, (ahogy azt egy újságírónak nyilatkoztam is). Mivel első alkalommal rendezték meg így most jöttek szerintem a hibák, legközelebb biztos jobb lesz, pl.: szigorúbb pályázati kiírás!!!
A helyezésekkel én egyáltalán nem értettem egyet, de ez gondolom ízlés kérdése. Én azt hittem, hogy ez tényleg a magyar divat fellendítéséről szól, gondolva, hogy utcán hordható ruhákkal versenyeznek majd, de mint látszik a tervezők többsége nem így volt ezzel...
Voltak fantasztikus darabok, amelyeket azért én is viselnék. Külön örültem, hogy láthattam egy-egy erre az alkalomra készült kollekciót pár legismertebb, befutottabb tervezőtől is (pl.: Je Suis Belle, Artista, Ahn Tuan). Ez nagyon meglepett, azt hittem inkább kezdők fognak indulni.
Amúgy a legtöbb kollekció rendkívül színvonalas volt. Örültem, hogy részt vehettem az eseményen, ha ki is szorultam.

Romanee Conti 2011.05.20. 21:35:23

@the bubba: A demokráciákban amit nem tiltanak, azt szabad. Ez a diplomamunka tökéletesen megfelelt a kiírásnak, hülye lett volna nem beadni.
designed by zawar.hu built by annajuli
süti beállítások módosítása