A Diesel Fuel for Life parfümök új, limitált kiadásának, a Denim kollekciónak a megjelenésének apropóján kaptam egy szuper történeti áttekintést a FARMERRŐL, amit egyszerűen muszáj megosztanom veletek. Persze direkt írtam így, csupa nagybetűvel, hiszen olyan alapdarabról van szó, amelyek mindenhol megtalálhatók, a fiatalság jelképei és egyúttal a nyugati kultúra szimbólumai is. E viselet, bár állandóan megújul, mégis időtlen, minden formája a divat élvonalához tartozik, így jöjjön egy kis farmersztori:
Nimes-i szövet, genovai vászon - egykor e két anyag vált az amerikai földművesek munkaruhájává. Ezekben az elnyűhetetlen nadrágokban lovagoltak Wyomingban, ebben poroszkáltak az új-mexikói homokban, és ebben szedtek gyapotot Virginiában. Bár a városok egyre nagyobbak és nagyobbak lettek, a farmerek továbbra is népszerűek maradtak. Akkoriban még nem voltak különleges szabások és nem koptatták őket, hiszen csak az volt a fontos, hogy tartósak legyenek.
Aztán a farmer még nagyobb hódító útra indult: „megmászta” az első felhőkarcolókat, majd „szembeszállt” a gravitációval a repülés korai szakaszában, így jutva el Európába, majd a föld négyszegletébe. A háború utáni időszakban a fiatalság mozgalmának fontos részévé vált: a tinilányoktól kezdve az ok nélkül lázadókig mindenki kék farmert viselt.
Hollywoodban és Saint- Germain-des-Pres-ben egy generáció számára vált a farmer a remény és az ambíciók szimbólumává. Később a baby-boomerek követték példájukat. A farmer volt a hivatalos „egyenruhája” a különböző alakok és formák lázadásának, a legendás koncerteknek és a szerelmi légyottoknak is!
A 80-as években a farmer megjelent Párizs kifutóin, London utcáinak divatját is ez határozta meg, majd feltűnt az MTV-n is, hiszen akkoriban mindenki farmerbe öltözött. A többire pedig szerintem ti is emlékeztek: a márványkoptatásra az általános iskolából, a répanacira, majd a visszatérő trapéz-őrületre, végül pedig most próbálunk kilábalni a csőfarmer-mániából.
Nektek melyik a kedvenc farmertípusotok? Én a tintakék egyenes szárúra szavazok, amit elegánssá lehet tenni egy egyszerű zakóval, de bármelyik romkocsmába is jó egy szimpla pólóval.
És ha már a Diesel parfümökkel kezdtem, jöjjön pár kép az új, Fuel for Life Denim kollekcióról, amelyek egy új, szexisebb változatai az alapillatnak. A nőiben friss málna és jázmin dominál, a férfiban pedig a citrom és a fás jegyek a hangsúlyosak. Már kaphatóak 15.500 forintos áron (50ml) a kiemelt parfümériákban.
A képeket és az információkat köszönjük a L'orealnak.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.