OurFashion

Párizs útikalauz divatrajongóknak

2009.április.20. 22:42

**Anna**

30 komment

Eletelt az a csodálatos és izgalmas 10 nap, amit Párizsban tölthettem, ezért most megpróbálok Nektek mindent a legjobban, legalaposabban átadni, hogy aki ebben a városban jár, könnyebben tudjon eligazodni a ruhák és kiegészítők dzsungelében. Nagyon inspiratív volt ez a bő egy hét, öltetekkel, energiával és rengeteg blogbejegyzés témával tértem haza. Ha tehát valaki egy párizsi utazás mellett dönt, mindenképpel készüljön fel, hogy rengeteg pénzt el fog költeni, még akkor is, ha csak nagyon szűkre szabottak a keretek. A magyar fizetéshez képest minden nagyon drága, egy nagy üdítő 3 euro is lehet, egy olcsóbb ebéd pedig 10-15 euronál kezdődik, és akkor még nem is vett senki semmit az oly nagyon áhított ruhák közül. Még fontos tapasztalat, hogy aki még nincs 26 éves, az összes állandó kiállításra ingyen mehet be a múzeumokba. De most térjünk a lényegre, amiért születik ez a bejegyzés. Elsőként azokak, akik keveset szeretnének költeni, de mégis olyan darabokat szeretnének hazahozni, amik nem jönnek velük szembe az utcán. A Montmarte negyed aljában, ahogyan elindul az ember lefelé a Sacré-Coeur felől a középső utca jobb oldalán lelhetők fel a Sympa üzletei. Első ránézésre lehet hogy egy kicsit ijesztőnek tűnnek, de teljesen új, jó márkájú ruhákat árulnak 3 eurotól felfelé. Itt kaphatók olcsón a Naf Naf márka régebbi kollekcióinak darabjai, most sem távoztam nélkülük, egy ezüst nadrággal lettem gazdagabb. Érdemes turkálni és türelemmel lenni, higgyétek el, megéri. A másik olcsó, de szintén türelmet igénylő váráslási helyszín a Marais negyed vintage boltjai. Sok régi, kicsit büdi ruha közt lehet igazi kincsekre akadni, a stílusos párizsi lánykák itt veszik feltűnő és egyedi ruháikat. Csak végig kell sétálni a Rue de Rosieres-en, egyik ilyen bolt követi a másikat. Kicsit távolabb, az Etienne Marcel metrómegállónál megtaláljuk a legnagyobb ilyen üzletet, a Kiliwatch-ot, itt már akkora a választék, hogy dönteni sem lehet. Most pedig lépjünk egy kategóriával feljebb, ahol a ruhák ára 50 eurónál kezdődik. Az én kedvenceim a Montmarte utcáin vannak, olyan üzletek, amik megmagyarázzák a francia nők stílusát és jólöltözöttségét. Imádtam őket, sajnos nem vittem ennek a kategóriának megfelelő összeget, a franciáknak valószínűleg megfizethető árak. Egyedi tervezésű, finom anyagokból készült ruhák, az eladók pedig mindenhol nagyon kedvesek és segítőkészek, még akkor is, ha csak fotózni szeretne az ember. Nem csak a ruhák, hanem maguk az üzlethelységek és a kirakatok is figyelemre méltóak is hívogatóak. Minden üzletben a tavasz színei fogadnak, lazacszín, törtfehér, világoskék és vidám minták. Ajánlom még a Marais negyed füzetes-dossziés boltját megtekintésre, a Bookbinders Design igazán jó hely, ha különleges noteszt vagy fotóalbumot szeretnénk. A legfelsőbb kategória, a luxusmárkák neveit mindenki ismeri, az áruház, ahol pedig mind megtalálható, a Galeries Lafayette. Minden kellemetlen érzés nélkül megfoghatja mindenki azokat a ruhákat és táskákat, amiket eddig csak a kifutón láthatott. Az összes tárka nagyon finom bőrből készül, nem hagyhattam ki a tapizást, ha már egyszer ott voltam. Most zenghetnék ódákat bizonyos márkákról és standjukról (Comme des Garcons) és húzhaték a föld alá másokat (Versace Jeans), de nem teszem, hosszú lenne. Aki elmegy Párizsba, semmiképpen ne hagyja ki ezt a látogatást, tanulságos és szórakoztató, de lehetőleg ne a barátjával menjen, nem bírná ugyanis cérnával a női nem áhítozását például "egyszerű" táskák iránt. Az itt kapható kozmetikumokkal Dunát lehetne rekeszteni, Fashionista földi mennyországa.

 Még mindig nagyon irigyelem a franciákat, hiszen nem csak gyönyörű és ápolt parkokkal teli fővárosuk van, spalettás ablakaik és sokkal magasabb fizetésük, hanem a világ legjobb boltjaik is az övék. Ráadásul náluk készülnek a legfinomabb pálmalevelek is.

Az általam látogatott üzletek neveit felsorolom, ha valakinek pontos címekre van szüksége szóljon, leírom szívesen.

Séries Limitées, Lexinston, Maje, Honies, Allison, Deby Debo, Bookbinders Design, Antoine&Lili, és a világ legjobb és legnagyobb gomb boltja, a Dam Boutons

Megosztás:
30 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hyden 2009.04.20. 23:01:07

Azt hiszem a Balenciaga-ba be sem mernék menni. Ha kezembenyomnának egy táskát meg spontán orgazmusom lenne. Gratulálok! Kicsit irigykedem is :(

zteny 2009.04.20. 23:09:42

Csak kicsit?Én nagyon :)
Igaz,hogy pasi vagyok, de egyrészt Párizs a kedvenc városom,ahol eddig jártam, másodszor nagy vásárlási lázban élek, de az itthoni kínálattal nem vagyok kibékülve.most eszembe jutottak a szép emlékek pár évvel ezelőttről,az almás sajtos pite,a parkok, a boltok a minden. :)

cicamaca 2009.04.20. 23:49:31

Hello. Én itt kinn lakom most fél évet Párizsban, és ha erre jár valaki, tessék elmenni és megnézni minimum a cop.copine boltokat (cop-copine.com/) na meg a Zadig&Voltaire-eket is, drágák (hát itt sajnos az a középkategória, hogy egy ruha az 100 euró körül van - a Z&V az még sokkal drágább is), de ezek nagyon párizsi divatboltok, és általában nem ismerik.

Pályaelhagyó autóversenyző 2009.04.21. 00:24:44

A Montmarte környékén megveheted azokat a teljesen új, jó márkájú ruhákat, amit a csak magyar Erasmusos cserediákok és a hozzá kilátogatók szoktak venni / értékelni.

Nem az a baj, ha nincs 100 euród egy ruhára, hanem az, ha itthon megpróbálod szupertrendiként előadni a párizsi gettó szélén vett cuccokat.

Szégyen, mik kerülnek címlapra.

pappito · http://pappito.com 2009.04.21. 05:20:12

még az erasmusos levetett holmi se lenne baj, mindenkinek más tetszik.

Nekem például az, ha a trendi világutazó képes nem összekeverni a pontos jét az elipszilonnal.

A divat fővárosa már rég nem az, csak európában nem ciki (és pénzügyi trükkök sorát kivánó) mutatvány rendes ruhában járni.

Tessék megnézni a spanyolokat, hogy tudnak kinézni (a nők), és mi pénzt zavarnak el gúnyára. Nincs rajta, hogy balenciaga? Ki nem szarja le?

A helyes sorrend - anyanyelv, aztán műsznobság.

LuPuS 2009.04.21. 06:23:04

ANNA, sajnos akkor kint nem találkozunk én holnap hajnalban megyek városnézés és valamilyen ruhaköltemény & bor megvásárlása céljából...plussz pihenés

Kittylinda 2009.04.21. 08:28:58

Hol lehet ilyen szép nyakláncokat tallni, mint a 9. képen????
Nagyon klasszak!!!!

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.04.21. 09:52:45

idióta sznobok.

mindegy, valahol el kell kezdeni a diktatúta nihiljéből való kikecmergést..

valamikor a magyarok nagyon is jól öltözöttnek számítottak, ugye..

de attól nem lesz igazi stílusa senkinek sem, mert beszabadul egy párizsi ruhaboltba..

nem ezeket a szarságokat kellene ész nélkül majmolni szerintem..

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.04.21. 09:57:41

a legröhejesebbnek azt találom az egész divatvilágban, hogy két buzeráns önjelölt megmondóember két seggrepacsi között kokainmámorban szédelegve, kitalálják, valszeg egymás hányadékából véve az ötletet, hogy a következő szezonban mely színek legyenek trendik - aztán ez pestisként végigterjed a fél világon.. és jaj annak, aki mást vesz fel.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.04.21. 10:01:20

amúgy meg.. ahogy elnézem a világ minden szegletéből idesereglett, nagyon menő nagyon trendi dúsgazdag orvosegyetemistákat itt a környezetemben, meg kell állapítanom, hogy nem csak "mások", hanem kifejezetten és vitathatatlanul kurvaigénytelenül, orbitálisan szarul öltözködnek, szinte kivétel nélkül.. már bocs, de hozzájuk képest egy átlag magyar fiatal kifejezetten jól öltözött.

coco 2009.04.21. 10:26:18

@Bukowszky: szerintem ne írj többet, bármennyire is jó levezetni itt a frusztrációdat. rettenetesen nevetségessé teszed önmagad, és borzasztó ostobaságok kerekednek ki a mondanivalódból.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.04.21. 10:33:02

@coco : ennyi? személyeskedni azt tudtok, de egy ész érvetek már nincs... szánalom..

vali 2009.04.21. 10:49:15

Bocsánat, de néhány turkáló és a Lafayette megemlítésénél kicsit többet vártam ettől a beszámolótól. A francia nőktől tényleg nem a pénzköltést lehet eltanulni, hanem a stílust, hogy hogyan tesznek egy kis sállal vagy egyéb kiegészítővel egyedivé egy átlagöltözetet.

"Most pedig lépjünk egy kategóriával feljebb, ahol a ruhák ára 50 eurónál kezdődik.... Imádtam őket, sajnos nem vittem ennek a kategóriának megfelelő összeget, a franciáknak valószínűleg megfizethető árak."

Azért 50 euró még forintban sem jelent százezreket. Főként, hogy alant más posztokban 30-50 ezres cipőket ajánlgattok...
Egyébként kb. évente egyszer van szerencsém Párizsban vásárolni, és igaz, hogy egy-egy alkalommal nagyobb összeget költök, de utána fél évig nem is veszek itthon semmit, egy-egy ott lőtt darabot pedig évekig hordok.

beryl 2009.04.21. 11:03:09

fura elvárásaitok vannak, nem azért van 1 blog, hogy mindenkinek megfeleljenek, hanem azért, hogy akinek tetszik az jöjjön, olvassa, kommentálja
anyázni annyi helyen lehet. menjetek oda

macimez 2009.04.21. 11:16:53

@Bukowszky: az észérv az, hogyha téged ez az egész nem érdekel, akkor ne olvasd a blogot, vagy legalább ne kommentelj

coco 2009.04.21. 11:25:14

@Bukowszky: szerintem az szánalmas, hogy egy olyan blogra jársz mocskolódni, amelynek a témája cseppet sem érdekel. ez máris egy érv: ne olvass olyasmit, ami nem érdekel. szerintem inkább keress egy hobbit, vagy egy nőt, és máris kevésbé leszel frusztrált - a boldog élet és a szex csodákra képes, hidd el. :)))

Hyden 2009.04.21. 11:28:25

@macimez: Nee, hagyjátok had nyomja, én jót röhögök! Én azért elmennék vásárolgatni Párizsban, de nem sznobságból. Pusztán mert örömet okozna. Vagy már azt sem szabad??? :O

coco 2009.04.21. 11:35:37

@Hyden: bár nem akartam, de kíváncsiságból beleolvastam a blogjába, tud-e jobbat. okoskodás a köbön, de az nagyon megy neki. :)))

Hyden 2009.04.21. 11:55:09

@coco : Ezt most énis megtettem csak felületesen olvastam át, mert nem túl kellemes olvasmány. Emberünk pilóta (nem szívesen utaznék vele, biztos halálfélelmem lenne), de elárulom neki: én is csalódott vagyok, én is egy darab szarnak érzem magam(se barátnőm,se vagyonom, se diplomám), de mégsem gondolkodom így. Akaratlanul is az emberek egy idő után kerülik az ilyen típusú emberrel a kontaktust, kiállhatatlan, kritikus, megkeseredett, irigy természete miatt. Intellektusával azt próbálja hangsúlyozni hogy ő különb mindennél, és mindenkinél. Inkább meg kellene látnia a szép és értékes dolgokat az életében. De ennek az az alapvető követelménye hogy örüljön mások sikereinek is. Nem szeretem ezt a mentalitást. Mikor belőlem kijön ilyen szintű irigység,és keserűség mélységesen elszégyellem magam. Leírni meg végképp nem írnám le.

coco 2009.04.21. 11:56:49

@Hyden: tökéletesen ez jött le nekem is... milyen jól leírtad! attól nem lesz senki egy darab szar, mert nincs barátnője, vagyona és diplomája. intellektus kérdése, hogy ki hogyan éli (és éli meg) az életét.

Hyden 2009.04.21. 12:41:56

@coco : Rajtam is felülkerekednek ezek az érzések néha, de nem hagyom hogy eluralkodjon. Ez olyan mint a rák. Vagy valami fertőzés. Az ember szánakozik, ha ilyet lát, és fél hogy ő is "megfertőződik" ezért kerüli nagy ívben. Pedig lehet nem kell neki más ám csak egy jó beszélgetés. Vagy az hogy kiírja magából a dühöt. Annak viszont megvan a saját helye...

coco 2009.04.21. 13:00:54

@Hyden: Te tök jó fej vagy, úgyhogy szerintem ne aggódj, bármi negatív élményed is van az életben, fel tudod dolgozni, és megfelelően levezetni. a dolgok pedig jobbra fordulnak, ha az ember nem válik keserűvé, és dolgozik önmagán.

Hyden 2009.04.21. 13:29:14

@coco : Kedvencem:
"Életem fő műve....ÉN VAGYOK" :D

szivárványbaba 2009.04.21. 14:23:50

ez annyira izgalmas. ha én párizsba mennék elsősorban a vidkére mennék a gyünyürű kastélyokhoz, de ezután az élménybeszámoló után úgy gondolom párizst se hagyhatom ki. :D

cicamaca 2009.04.21. 15:27:20

de, a montmartre nagy része kifejezetten para környék, majdnemgettó, ha úgy tetszik. kivéve az a 3-5 utca, ahol a turisták szoktak bóklászni. nappal.

francescaa (törölt) 2009.04.21. 16:07:42

azok a nyakláncok nekem is kellenek!! Mo-n nem lehet ilyet kapni...

nastasya 2009.04.21. 17:21:46

Húú, a vintage boltok...kedvenceim:)
Lenne egy kérdésem úgy mindenkihez. Olyan cipőt szeretnék, ami (azt hiszem) viktória korabeli fekete-fehér, magasabb szárú, és az oldalán nagy fekete gombok vannak. Tudjátok melyikre gondolok? Az a baj, hogy eddig csak elég csúnyákat találtam, pl a chanelnél, azok nem tetszettek. Vajon vintage boltokban lenne esélyem?
designed by zawar.hu built by annajuli
süti beállítások módosítása