OurFashion

Feketében esküvőre?

2008.május.19. 12:29

fashionista

8 komment

Több kedves blogolvasónk is kérdezte már, hogy mit vegyen fel a tavaszi-nyári esküvőözönre. Annyi biztos, hogy egy könnyű ruha a legjobb választás erre, de milyen színű legyen? Mert ugye fehéret nem lehet a menyasszony ruhája miatt, a fekete meg a a gyász színe, ezért esett ki a a körből. Eddig. Most ugyanis Hollywoodban megtört a jég, és már a koszorúslányok is sötét színekben pompáznak.

Katherine Heigl egy tavalyi esküvőn:

Ashley Olsen szintén feketében, bár az a maszk kissé morbid egy esküvőre:

Kate Bosworth pedig idén tavasszal az egyik legjobb barátnőjének az esküvőjén viselt feketét. 

 

Hasonlót pántmegoldást láttam a Quellénél is:

Ti pedig ezeket a Mango ruhákat viseljétek, ha tetszik a fekete-trend (vagy a szokásos -kis feketét):

Az árak 12-22.000 Ft között vannak.  

 

 

A limitált szériás, Osman Yousefzada ruhának főleg a hátmegoldása különleges:

Megosztás:
8 komment

Címkék: ruha mango ashley olsen

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2008.05.19. 14:07:21

Úgy tudom: fekete, fehér, piros tilos esküvőn: úgyhogy szerintem ezt a témát feszegetni nem vall jó ízlésre...

Annyi szép színű ruhát lehet kapn, most úgyis az élénk színek a divat + pasztell, biztosan mindenkinek sikerül megtalálnia a megfelelőt, anélkül, hogy megsérts az etikettet.

Temetésre sem megyünk pasztellben, esküvőre sem feketében. Hajthatatlan vagyok, sorry...

fashionista · http://ourfashion.blog.hu 2008.05.19. 14:20:08

"ezt a témát feszegetni nem vall jó ízlésre..."
Külföldi trendek láttán homokba dugni a fejünket sem jó szerintem.
Az nem baj, ha neked nem tetszik,de az miért probléma, ha írok róla?
A piros miért tilos? A menyecskeruha miatt?

lizi 2008.05.19. 14:32:07

Hú nekem is napirenden van a téma, augusztusban én is hivatalos vagyok esküvőre. Bár egyenlőre inkább az foglalkoztat HOL aztán jöhet a milyen? Mert bár szivesen vásárolnék az Art'z Modellben, a budget-be sajna nem fér bele. :)
Egyébként tavaly a 2. Mango-s ruhához hasonlót viseltem egy esküvőn, csak csokibarnában és hiába nem látta azt még az ez évi násznép... na de tudjátok alkalmi ruhát hasonló alkalomra csak nem veszünk fel kétszer :).

*Bianka* · http://www.ourfashion.blog.hu 2008.05.19. 18:41:21

nekem mindig az a problémám esküvőn, hogy nem mehetek fehérbe, miközben minden alkalmi ruhám olyan. a feketét egyébként én sem vállalnám be soha, függetlenül az aktuális trendtől.

Scala 2008.05.19. 21:37:59

Fashionista: nem neked írtam, csak ha valaki tényleg abban megy!
Nagyon szeretem a cikkeidet, ám.
Nem baj, ha foglalkozunk vele, csak nem kell átvenni, mert nem vall jó ízlésre, szerintem. Így értettem. Bocsi.

Scala 2008.05.19. 21:41:40

Piros, miért tilos: fogalmam sincs, én csak a hétköznapi, gyakorlati-etikettet tudom, nem az eredetét. lehet, hogy a menyecske ruha miatt, de lehet, hogy valami régebbi szín-asszociációs dolog... Népszokás stb.

Amúgy a világon van, ahol a fehér a gyász színe, sőt még valahol Európában is... msot nem jut eszembe hol, gondolom délen vagy kelet.
Csak magyar viszonyok között, lehet hogy megsértjük a párt, megbotránkozást okozunk egy fekete ruhával, és ezt figyelembe kell venni, egy ilyen esemény alkalmával!

fashionista · http://ourfashion.blog.hu 2008.05.20. 08:55:58

Most Scala hatására coming outolok: vidéki lány vagyok, és az esküvők (amiken részt vettem) 70%-a vidéki volt, és én ezt a fehér/fekete tilos dolgot csak az amerikai filmekből ismertem egyetemista koromig. (Van egy J.Lo+Jane Fonda film, ahol az a konfliktus tárgya a végén, hogy J.F. is fehérbe ment az esküvőre - na ez konfliktus nekem nem esett le azonnal) Vidéken simán mennek fehér, vaj- és krémszín ruhákban esküvőre nők és gyerekek is, a koszorúslányokat pedig simán öltöztetik pirosba (1 évvel ezelőtt voltam utoljára vidéki esküvőn, konkrétan akkor is pirosat viseltek).
(Gondolom ez azért van, mert még a nagymamám sem a klasszikus nagy fehér habcsókban ment férjhez, még régebben valószínűleg a népviselet volt a nyerő)
A férfiak nagy része szintén fekete öltönyt viselt.
(Most csak emiatt megnéztem pár régi képet, és tényleg így van :) )

Scala 2008.05.21. 22:07:28

Keszthelyen vagyunk, van itt egy babamúzeum több száz népviseleti ruhával. Jól meg lehet azt is tanulni, mikortól kell a pártát viselni (konfirmációtól / bérmálás), főkötőt, milyen fejfedőt visel a gyermektelen fiatalasszony, a menyecske, az egygyerekes fiatalasszony és a fiatalözvegy...

Nagyon szigorúan szabályozot viseleteknek tűnnek, ránézésre, néhány pillanat alatt, ha valaki ismeri a szabályokat, sokat meg lehet állapítani viselőjük társadalmi helyzetéről stb.

Természetesen van mennyasszonyi ruha is, színes, népviseleti dolgok... Semmiben nem hasonlít arra, amit manapság viselünk...

Nekem a legjobban két - elég extrém - dolog tetszett: a fehér gyász összeállítás Somogy megyéből, és a fiatal özvegy fehér-fekete bársony rátétekkel kombinált ruhája!

A többi olyannyira túl színes, túl sok fajta anyaggal, rengeteg félreszabott felsőrésszel, hogy hálát adhatunk az égnek, h. nem akkor éltünk... Meglepően kevés a letisztult modell...
Ezért jó a mai "etno" stílus: csak egy-egy jellegzetes elemet ragad ki, és hozzápasszítja valami nemesen egyszerűhöz...

Fashionista: amikor volt Sophia Loren fiának a Szent István Bazilikában az esküvője, akkor káráltak a rossz nyelvek, hogy a násznépből is volt aki elvétette a fekete-fehér-piros tilos szabályt, én akkortól véstem be... ;-)

Szerintetek nadrág-kosztümben lehet menni esküvőre?
designed by zawar.hu built by annajuli
süti beállítások módosítása