OurFashion

Imádlak Eduardo! – Interjú a Bobbi Brown EMEA régiójának művészeti igazgatójával, Eduardo Ferreirával.

2012.április.12. 10:23

fashionista

0 komment

Amikor egy vadidegennel találkozik az ember, sosem lehet tudni, hogy milyen lesz a beszélgetés kimenetele. Lehet, hogy erőltetett lesz az egész, vagy épp ellenkezőleg: szuper hangulatban telik majd a dolog és igazi élmény lesz az az 1-2 óra?
Ezekkel a vegyes érzésekkel vágtam bele abba, hogy megismerkedjek Eduardoval, akivel az együtt töltött 1,5 óra abszolút a második verziót jelentette. Eduardo egy Bobbi Brown tréning (megismertette a sminkesekkel az új kollekciót és persze tanácsok özönével látta el őket a felvitellel és az újdonságok használatával kapcsolatban) miatt töltött pár napot Magyarországon. Aztán az gyorsan ki is derült, hogy a pár napból csak hármat töltött a tréninggel, de még a hétvégre is Budapesten maradt, mivel imád ide járni, imádja a város hangulatát, meg persze a fürdőinket.
De persze nem ezzel kezdtük az interjút, hanem az elején…


Valakiből nem lesz egy nap alatt művészeti vezető (Director of Artistry) a Bobbi Brownnál. Meséld el, hogy hogyan jutottál el idáig!
Eduardo: Amikor az embernek 17-18 évesen el kell döntenie, hogy mivel akar foglalkozni, akkor még nem tudja igazán, hogy mi is az igazi hivatása, így mivel nagyon jó tanuló voltam, amikor pályát kellett választanom, közgazdászatot tanultam az egyetemen. Akkoriban csak hobbiként foglalkoztatott a divat és szívesen festettem, de inkább a bankszektorban kezdtem el dolgozni.
Aztán jött a szokásos történet: egy autóbalesetem volt, rájöttem, hogy az élet túl rövid és mindent újrakezdtem – 36 évesen lettem sminkes.
Eleinte ingyen dolgoztam, hogy legyen portfólióm, ami persze nem könnyű, de akinek van kedve, az végigcsinálja. Aztán találkoztam valakivel egy bulin Lisszabonban: a Clinique brand menedzserével. Állást ajánlott nekem -megtetszett neki a történetem- így ott kezdtem dolgozni heti 5 napot, de a hétvégéken folytattam a sminkelést. Nagyon jó iskola volt ez, mindent megtanultam a bőrápolásról, mert a jó smink alapjának mindig a tökéletes bőrnek kell lennie. Ezután átkerültem a MAC-hez - ez volt akkorian az álmom- és belevetettem magam a divatbemutatók és fotózások őrületébe.
Amikor a Bobbi Brown márkát bevezették Portugáliába, felajánlották a nemzeti sminkmesteri pozíciót a képzések vezetésével együtt.


Most mivel foglalkozol pontosan?
Eduardo:
7 éve vagyok a régióban (Európa, Közel-Kelet és Afrika) a művészeti vezető és én irányítom a képzéseket is, azaz például ha egy új országban vezetik be a márkát, akkor felállítom a helyi csapatokat és tőlem kapják a tréningeket is, de a legfontosabb, hogy inspiráljam őket. Ezalatt a hét év alatt megtripláztuk a márka disztribúcióját, szóval annak ellenére, hogy a pályaváltásom után soha többé nem akartam számokkal foglalkozni, mégiscsak jól jönnek az üzleti ismeretek.
Minden héten utazom, de az az otthonom, ahol a könyveim vannak (Lisszabonban, a Bairro Alto városrészben, ami a trendi underground, a történelem, a bulik és a turistaözön keveréke).

A MAC színes kollekciói, trendi stílusa után nagyon nagy váltás a Bobbi Brown…
Eduardo:
A divat túl nagy nyomás alá helyez mindenkit, hiszen kötelezővé teszi a dolgokat –ezt kell viselned és azt kell megvenned – de nem ad lehetőséget arra, hogy ezt magunkra szabjuk és emiatt az igazi személyiség elveszik. Például ha a trend a lila szemhéjpúder, akkor mindenki azt ken magára, nem törődve azzal, hogy ha szem alatti karikáink vannak, azzal ezt még jobban kiemeljük. Nos, Bobbi nem ilyen: ő a trendeket nem tartja fontosnak, hanem mindenkit arra buzdít, hogy találja meg az egyéni stílusát. Nekem pedig nagyon fontos volt, hogy egy ilyen érzelmekkel teli márkával dolgozzam, ráadásul a Clinique-nél töltött idő után azt akartam, hogy a bőrápolással és a sminkkel is tudjak foglalkozni, a Bobbi Brown pedig ennek a mestere a márka filozófiája, és persze a tökéletes alapozóik miatt.
Bobbi a természetes sminkek királynője, mivel ő aztán tudja, hogy milyen nehéz dolguk van a nőknek – versenyeznek a férfiakkal a karrierjük során, ráadásul jó feleségnek és anyának is kell lenniük, és persze van olyan, hogy valaki egy buliban nagyon extravagánsan akar kinézni, de ezt nem 24/7, havonta 30 napon át akarja. Az ő célja annyi, hogy a mindennapjaink során sminkben jobban nézzünk ki, mint nélküle.


A divatlapok színes sminkjei és a divatbemutatók extravagáns látványelemei sem hiányoznak?
Eduardo:
Mindig ott vagyunk a divatheteken, de a tervezők általában csak annyit mondanak Bobbinak, hogy legyenek szépek a modellek. Bobbi pedig ezt teszi velük: megszépíti őket. De a divatmagazinok ráadásul nem is a valódi embereknek szólnak, hiszen amit ott látunk, vagy a fotózásokon és a hirdetéseken, az nem igazi, mindent photoshoppolnak és emiatt őszintétlen az egész.
A valóságban sminkkel sokkal szebbek lehetünk, de sosem lesz olyan a végeredmény, mint a photoshop után és ezt el kell fogadnunk. Bobbi éppen ezért mondja azt, hogy a tükörbe nézve nem arra kell figyelnünk, amit nem szeretünk magunkon, hanem arra, amit szeretünk. A photoshoppolt szépség mítoszát pedig le kell rombolnunk, ugyanis ez a sok álságosság a magazinokban részben a mi hibánk.


Mesélj Bobbiról is - milyen vele dolgozni?
Eduardo:
Mindent ő irányít, mindenért ő a felelős. Szerencsére én nagyon szorosan vele együttműködve dolgozom és számomra nagyon inspiráló látni, ahogy folyamatosan pörög az agya, és minden meg tudja ihletni: egy füzet színe, egy sál árnyalata. Ráadásul nagyon jó csapatjátékos, ugyanúgy meg tudja beszélni a dolgokat a termékfejlesztési csapattal, akik kémikusok, és egy egyedi nyelvet beszélnek, mint a sminkeseivel. De a legjobb az, amikor évente kétszer New Yorkba utazunk, ahol egy hétre bezárkózunk vele, mint egy kiképzőtáborban és kitaláljuk a kollekciókat. A brainstormingra Bobbi magával hozza az inspirációit, már a termékfejlesztőknek is vannak ötleteik, mi pedig azon agyalunk, hogy mi tudna működni Ázsiában, Európában és Amerikában ezek közül. Itt állnak össze a kollekciók, részben Bobbi ötleteiből, részben pedig az uralkodó trendekből. Fura, hogy ellentmondok önmagamnak, hiszen az előbb még arról beszéltem, hogy nem a trendek a fontosak, de ez Bobbinál annyit jelent, hogy mindenki a neki megfelelő sminket használja – a divatirányzatokon belül is. Nála a trendek nem kötelező érvényűek, hanem választhatóak.


A legújabb Bobbi Brown trendeket szóba hozva pedig el is kezdtük nézegetni a Brightening Nudes kollekciót, amelyről információ –Eduardo tippjeivel és gondolataival karöltve- hamarosan a blogon.
 

Megosztás:
0 komment

Címkék: interjú beauty bobbi brown

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
designed by zawar.hu built by annajuli
süti beállítások módosítása