OurFashion

Ez normális: Bikinivonal gyantázás-8 évesen?!

2008.április.03. 10:47

fashionista

75 komment

A New York Times hívta fel a figyelmemet erre a divatirányzatra: Amerikában egész iparág fejlődött a kislányok kozmetikázására. Arckezelés, bikinivonal gyanta, mikrodermabrázió a 6-10 évesek legújabb mániái. Ezek a kamaszkor előtt álló gyerekek olyan szalonokba járnak és olyan igényekkel rendelkeznek mint a sztárok. Alkoholmentes koktélokat kapnak (főleg a Cosmopolitan a népszerű náluk) a pedikűr mellé ajándékba, és leordítják a kozmetikus fejét, ha nem elég "szupermodellesre" sikerült a szemöldökük.

A Club Libby Lu - ami egy szépségszalon-lánc kislányoknak - több millió dolláros profitra tett szert egy év alatt! Tehát ezek nem egyszeri esetek, hanem teljesen mindennapos szépészeti kezelések.

MI A VÉLEMÉNYETEK? Ez szerintetek helyes? A szülők a hibásak? A média? Vagy nem tehetünk semmit, és ha majd lesz egy kislányom, akkor az 6 évesen nem egy Barbie-t kér a szülinapjára, hanem lábgyantázást?

Néhány példa, amit nem tudok feldolgozni:

  • Bikinivonal gyantázást kért egy 8 éves kislány.
  • Egy testvérpár, 9 és 10 évesek mikrodermabráziót kértek - vajon azért, hogy még fiatalabbnak tűnjenek?
  • Egy 12 éves kislány gyönyörű, hullámos haját az -anyukája kérésére- kémiailag kiegyenesítették.
  • Egy másik 12 éves teljes testgyantázást kapott ajándékba.
  • A mellnagyobbító műtét már 16 éves korban sem ritka.

Nagyon várom a kommenteket erről a -szerintem teljesen abszurd- divatirányzatról!

Forrás: www.bellasugar.com , www.gettyimages.com

Megosztás:
75 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2008.04.03. 12:36:26

Elképesztő! Már olvastam erről egy cikket az Elle-ben.
Nem, szerintem nem normális!

A gyantázás legkorábban 14 évesen OK. Szerintem.
Viszont mesélte kozmetikusom, hogy egyik vendége 10 vagy 12 éves lányának ő is csinált, mert a kislányt cikizték a tornaöltözőben a gyerekek. A többi lány! És amilyen gonoszak tudnak lenni a kis angyalkák...

Teljesen debil lesz valaki, ha 8 éves korától csak a külsejével foglalkozik!
Abnormális. Neked van igazad!

tanár úr 2008.04.03. 13:23:25

ribanc tenyésztés a kapitalizmusban!

keresztpipi 2008.04.03. 13:23:40

16 évesen elkezdtem borotválkozni.
Lehet, hogy túl késön?

Bambula 2008.04.03. 13:24:52

Nem látok ebben semmi nagy dolgot, ha a kislány igy érzi jól magát miért ne kaphatna ilyen szolgáltatást.
A kornak szerintem semmi köze nincs a kozmetikához, bármely korban lehet..

popup 2008.04.03. 13:30:58

"Egy másik 12 éves teljes testgyantázást kapott ajándékba."

Mért nem forgatták meg egy kád borotva pengében? Letudta volna az összes bajt.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2008.04.03. 13:33:36

Készülnek arra a korra ahol már legális lesz a pedó. :-/

Mikorka Kálmán 2008.04.03. 13:41:40

Először is: a jelenséget undorítónak tartom.

De: a gyerekek nem tehetnek arról, hogy a kinézetük körül forog a világuk. Azt kapják az arcukba a tévéből meg a színvonalas magazinokból, hogy Paris Hilton mag a többi elkényeztetett luvnya a követendő példa. A szülő pedig nemhogy kikapcsolná a tévét és kivenné a szemetet a kezéből, hanem inkább bátorítja szegény gyermeket.

Nem tudom, mikor éri el a csúcspontját ez a trend, és mikor fordul végre visszájára, de nagyon várom. Addig is, úgy tűnik, a külcsíny, a felszín, a márkás cuccok, az igénytelen zene, a mellimplantátum lesz az érték, egyre inkább.

Szemben olyan idejétmúlt kacatokkal, mint a barátság, lojalitás, intelligencia, tudás, empátia. S ez nem történik velünk, hanem mi csináljuk.

movhu 2008.04.03. 13:42:10

Én mindig is mondtam, hogy a probléma a médiában kezdődik. Elhitetik mindekivel a hülyeségeiket, aztán ez beágyazódik a társadalomba. Nálunk is hamarosan itt lesz, sőt egy olyan társadalom nő fel, ahol a Molnár Anikó félék lesznek a példaképek:

mover.blog.hu/2008/03/27/molnar_aniko_bebukott

Ez ellen kellene harcolni. A lányom 11 és fél éves, folytonos vita, hogy a többieknek miért lehet a suliban, neki meg miért nem. Amikor 10 éves korában nem engedtem neki, akkor az egyik osztálytársa leborotválta a hónaljáról a szőrt, mert hát milyen szülő vagyok. Itt tartunk.

BkSp 2008.04.03. 13:43:53

ki az a barom, aki megkeresi és adja erre a pénzt?

hhh. 2008.04.03. 13:44:22

a bukás biztos jelei.
mire ezek felnőnek, 10-15 év múlva, a spanyolajkú egészséges bevándorlók majd bozótvágó késekkel fogják őket leápolni.
ha nem, akkor is kihalnak, mert hogy ilyen attitűddel szülni nem fognak, az biztos.

shaik 2008.04.03. 13:49:24

szerintem a spanyolajkú csajok szorulnának rá igazán a gyantára:)

Dia 2008.04.03. 13:50:46

Elképesztő számomra.
Most vagyok 28, de 8 évesen szerintem még azt sem tudtam, hogy mi az a gyanta... Sőt, emlékeim szerint 8 éves koromban még nem rendelkeztem a bikinivonalon szőrzettel...

A bikinivonal szőrtelenítés az 8 évesen szerintem túlzás, hihetetlen.

Ellenben már ovis koromban könyörögtem anyukámnak, hogy lakkozza ki az én körmeimet, legalább csak a kisujjamon... ;)

peezee 2008.04.03. 13:52:14

hányinger!

vmisi87 2008.04.03. 14:00:36

Erről a szülők tehetnek, a média csak az USA társadalmában már meglévő abnormalitását közvetíti, ha szülők néha IGAZÁN törődnének a gyermekeikkel (vagyis figyelnek rájuk, sok időt töltenek velük, elmagyarázzák nekik h mi a helyes és mi nem...) akkor talán még értelmes emberek is lehetnének ezekből a gyerekekből.
Ezzel egyáltalán nem a médiát védem, azok tojnak az emberekre, a lényeg a profit.

makvirag 2008.04.03. 14:08:16

Megérkezett ez már Európába is!
Most jöttem megy egy osztrák 4 csillagos hotelbôl. A wellness és kozmetika részlegen millió gyerekeknek szóló ajánlat volt. Ésszel voltak összeállítva a Barbie programok, ezzel együtt fölösleges baromságnak tartom. Tuti ezekbôl a kislányokból lesznek a pláza cicák.
www.falkensteiner.com/en/hotels_resorts/club_funimation_katschberg.html

zoomface · http://fotobuzi.blog.hu 2008.04.03. 14:22:27

ugord at te is a gyermekkort es legy fogyaszto minel elobb.
isten hozta a kapitalizmusban

ha az ev szuper anyukaja akarsz lenni - mar iratod is be a lanyod egy arcfelvarrasra.

Baszkurátor 2008.04.03. 14:27:02

Persze, hogy ezt csinálják amikor ezt látják az elbaszott, hamburger és pattogatottkukoricazabáló, cukros löttyöt szlopáló nyomott anyjuktól.Fater nyomja az ipart, anyu meg tesped a tv előtt és/-vagy a kozmetikusnál, szarni is autóval megy és csak előre elkészített műanyag kaját tud felmelegíteni a mikróban.Ez ámedika és hamarosan ez juróp is.Nálunk meg már réges régen elkezdődött a rongyrázás.

zebi 2008.04.03. 14:27:46

Ennyire ráérnek, és ennyire a műviség és a látszat a fontos. A gyerekek meg szépen erre szocializálódnak.
Majd ha jön az igazi olajválság, hozva magával a gazdaságit is, lesznek nagyobb problémáik...

Tálib 2008.04.03. 14:29:29

Most ezen csodálkoztok???

Amerikaiak.
Én nézni szoktam a kinti TV hiradót, ( www.wsvn.com). A hét elején mutattak egy 18 éves (egyébként csinos) cheerleader lányt aki a plasztikai műtét után meghalt.
18 éves és plasztikáztatja magát!!!
Nincs ezeknek szülője aki szólna érte??

Hát egy ostoba népség az biztos.

Herlock Sholmes 2008.04.03. 14:36:22

Little miss Sunshine, magyar címe pedig A család kicsi kincse.
Kötelező.

Dia 2008.04.03. 14:37:03

Baszkurátor

"Persze, hogy ezt csinálják amikor ezt látják az elbaszott, hamburger és pattogatottkukoricazabáló, cukros löttyöt szlopáló nyomott anyjuktól.

Szerintem tévedésben vagy. Ez már nem az a réteg, aki nem figyel arra, hogy mit eszik. Ezeknek az elfuserált kislányoknak a szüleik, adnak már az egészséges étkezésre és sportra s. Legalább ennyi pozitívum van.

A hamburgeres szülők gyermekei pedig már kiskorukban pufók gyerkőcök, akik nem tartoznak bele a kozmetikushoz 8-12 évesen feleslegesen járók körébe.

Yay 2008.04.03. 14:38:51

Miért, manapság ennyire szőrösek már a lányok nyolcéves korukban???

KCB 2008.04.03. 14:43:28

Undorító, de egyben szükséges is hogy élete végéig megvegye azokat a szarokat.

bolsh 2008.04.03. 14:53:16

Nézzetek Mel Gibson filmeket! Az Apocalypto-ban volt egy jelenet, amelyben a (várható) összeomlás előtti városképben feltűntek az uralkodó kaszt macái, ahogy heverésztek az árnyékban, puccos frizurával, kikent fejükkel, unott pofával legyezgették magukat (a gyerekek is!). Dolgozni már csak a rabszolgák dolgoztak. Aztán egyszer csak kelet felől feltűnt egy kalandor, ámde (ha csak a Maya építészet tekintjük) alacsonyabb fejlettségi szintű fehér faj, a spanyolok. A történelem ismétli önmagát, most is hispanók tűnnek fel, ezúttal dél felől, és most megint egy alacsonyabb fejlettségi szintről.

Árvai 2008.04.03. 15:00:52

Szerintem mindenki foglalkozzon inkább a saját gondjával.

kozmetikus 2008.04.03. 15:05:34

Miért kellene a gyerekeknek másnak lenniük, mint a felnőtteknek. A szalonban az alkalmazottaim nem kérdezik meg senkitől, hogy hány éves, a bevétel, az bevétel.

fashionista · http://ourfashion.blog.hu 2008.04.03. 15:05:40

Én a mikrodarmabrázón vagyok a legjobban kiakadva-a szép kis bőrüket tönkreteszik ezzel.
És a 16 éves lánynak még simán megnőhet a melle-minek neki a plasztika?

fashionista · http://ourfashion.blog.hu 2008.04.03. 15:06:35

Az normális, ha a 8 éves kislánynak nem a játékon és a szórakozáson jár az esze, hanem azon, hogy túl szőrös a teste?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.04.03. 15:14:09

Ezen nincs mit kommentelni.
E L M E B E T E G E K

replika 2008.04.03. 15:16:42

a gyerek szempontjából teljesen normális elfogadni azt, amit a szülő jónak lát, és helyesel. én inkább azt kérdezném: normális az a szülő, aki saját maga ülteti el a gyerekében azt az érzést, hogy a testét nem tudja elfogadni addig, amíg az szőrös vagy nem teljesen tökéletes? nem a gyerek megy el ide önállóan, hanem a szülő kér időpontot, és a szülő finamszírozza...

gerilla-gorilla 2008.04.03. 15:22:47

Ha nem is ennyire durva a helyzet, de ez már nálunk is megfigyelhető. Főleg a felkapaszkodott, újgazdag prolik között. A lányom oviba jár, középsős, de neki is van két degenerált ovis társa, akik úgy néznek ki, mintha divatlapból vágták volna ki őket. Az a cirkusz, amit le tudnak vágni az öltözőben a ruhákkal és frizurával kapcsolatos hiszti miatt, nem mindennapi. Anyukájuk meg csak mosolyog bátorítólag: ugye milyen cukik! És visszamosolygunk hervadtan: Aha... pedig azt gondoljuk: Anyád!
Itt követjük el a hibát, ahelyett, hogy megkérnénk őket: tartsák távol a többiektől ezt a majom stítlust.

fashionista · http://ourfashion.blog.hu 2008.04.03. 15:23:26

Replika: teljesen egyet értek veled. Én is a szülőt és a kortárscsoport többi tagjának szüleitől kérdezném meg, hogy miért nevelnek önértékelési zavaros gyereket.

replika 2008.04.03. 15:23:58

szóval, teljesen abnormális az a szülő, aki
- nem szereti a gyerekét úgy, ahogy van
- a gyerekét nem arra tanítja, hogy megszeresse saját magát, hanem saját maga elutasítására neveli
- az ilyen szülő a saját magával kapcsolatos viszolygásait nyomja át a gyerekével való kapcsolatára...

replika 2008.04.03. 15:25:28

és hát mi a helyzet a férfiakkal? azáltal férfaisak, hogy a hagyományos értelemben vett férfiattribútumot (a szőrt) eltűntetik magukról... én viszolygok a szedett szemöldökű pasiktól!

replika 2008.04.03. 15:28:23

szia fashionista, mivel te nyitottad a topikot, elárulom, hogy kb. másfél évtizede írtam erről a témáról az egyetemen, de a tanári kar elküldött vele... kvázi a sóhivatalba azzal, hogy ez nem fontos téma... sztem meg az! miért kell a nőknek úgy felnőniük, hogy undorodjanak a saját testük termékétől?! miért érzi magát valaki mocskosnak, tisztátalannak (elég szakrális kifejezés, nem?) akkor, ha nem tükörsima a lába?

gerilla-gorilla 2008.04.03. 15:30:24

A kozmetikumok gyártóinak már nem elég a nők által kínált piac. Megcélozták a férfiakat: kell a bőrük, a hajuk. A szegmens megdolgozása most kezdődik, egyelőre pr. szinten, de a termékek már ott vannak a polcokon, a szolgáltatások szétrajzanak, a reklámok pedig ott lesznek a Dove, Laboratoire Garnier meg a többi között a tévében.

Lili Marleen 2008.04.03. 15:30:52

Fashionista - tokeletesen igazad van... Ezek a kis emberpalantak ahelyett, hogy a korukbeliekkel szocializalodnanak a jatszoteren, inkabb tespednek egy szalonban..

OK.

De nehany ev mulva nem marad semmijuk mindossze a tokeletes testuk es a kozossegi oldalak a neten..
Lehet, hogy harminc ev mulva mar direkte ciki lesz tarsasagba jarni...:)

avenarius 2008.04.03. 15:32:16

minden kislányban van igény az ilyenfajta majomkodásra. én már nem tudom egyszerű butaságnak tartani az anyjuk részéről, hogy teret adnak ennek, sőt támogatják. ez gonoszság.

Dia 2008.04.03. 15:33:38

Visszanéztem a posztra.

Off: Én 28 évesen még nem kértem mikrodermabráziót. Sőt, azon is kiakadtam, amikor huszonegynéhány éves kortól bizonyos kozmetikusok már ránctalanító krémeket ajánlanak, méregdrágán. Egy jó kis arcradír és egyszerű hidratáló krém nekem elég még. És érdekes módon van olyan egykori osztálytársam, aki kis híjján gutaütést kapott, amikor elkezdte ecsetelni, hogy a douglas-ban és gyóygsyzertárakban kapható ilyen-olyan krémek nem elegek már neki, én mit használok, hogy ilyen szép sima az arcom...stb. Fennakadt a szeme, mikor közöltem, hogy dm saját márkás olcsó cuccait. És nem azért, mert nem tehetném meg a drágábbakat, hanem korábban kipróbáltm őket és semmivel sem bizonyultak hatásosabbnak az olcsóbb kencéktől én semmi különbséget nem fedeztem fel magamon.

Ezek a kislányok viszont a mérgdrága kozmetikumok vásárlóerejét fogják jelenteni később is, és ők már minden bizonnyal 18 évesen ránctalanítás központi kérdéssel lesznek elfoglalva.

gerilla-gorilla 2008.04.03. 15:33:50

avenarius
megragadtad a lényeget. Buta gonoszság...

sdn 2008.04.03. 15:33:54

alaphangon semmi új nincs benne, hiszen mindig is volt "szépségipar" (hogy a varázsláshoz kellett a festék vagy beavatás volt-e a tetoválás, az megint másik kérdés). ennél kevésbé meglepő már csak az emberi hülyeség (témába vágó történelmi példa: a puccos barokk kisasszonyok és urak/!!!/ pomádéra, rízsporos parókára órákat és vagyonokat áldoztak, fürödni bezzeg büdös volt :))
de vannak itt azért nóvumok is...
akik elé minden nekik szóló műsorban és az összes szempontból követendő/követhető példaként paris hiltont és britneyt állítják, azok nyilván nem jill scottra vagy doris lessingre akarnak majd hasonlítani.
hogy 8 évesen neki ezt nem kell tudnia megítélni (mármint hogy kire érdemes és kire nem, valamint hogy mik is lennének azok a szempontok, melyek alapján az ember név nélkül is értékeket tud választani), az nem kérdés. a szülőknek viszont igenis ellensúlyozni kellene ezeket a hatásokat (pl minek tv, egyáltalán? mármint az amit benne műsornak hívnak???). a kézenfekvőnek tűnő, egykor divatos (?) beszélgetés eszközével tisztába lehet tenni, hogy miért ezt akarja a gyerek, és ha arra is marad idő és energia, akkor esetleg lebeszélni. ha nem a mellimplantátum beültetése után beszélgetnek el vele...
gyanítom, hogy ebben a fent említett celebek mellett a kortárs csoport(kényszere) hat abba az irányba, hogy tíz év körüli lányok a saját "fiatalításukon" dolgoznak.
az világos, hogy a bulvármédia felszopja egymás értéktelen senkijeit, akik természetesen nem szellemi teljesítményükkel, hanem testi adottságaikkal kerültek oda, ahol vannak. este a műsorban, reggel a szennylapokban. ez megy gyerekek nélkül is, hiszen a felnőttek is épp elég primitívek.
ez is brrr.
de hogy üzletemberek ebből gazdagodjanak meg (ti: kislányok értelmetlenségeit kielégíteni) felháborít! sajnos nem lep meg, hiszen, ha piac van, azon meg erre fizetőképes kereslet, majd hülye lesz nem ezt tenni. de hogy tényleg egyre inkább kutyába megyünk, és a könnye(bbe)n manipulálható gyerekeket márkahűségére (!) apellál(hat)unk és értelmetlen dolgok kikönyörgésére sarkalljuk őket, az vérlázító.
különben szerintem ott megy el a hajó, mikor ezek a jelenségek teljesen megkérdőjelezhetetlen állításokká merevednek, széles körben evidenciaként kezelik őket. akkor az kiskozmetikusból multi lesz, és akkor már próbálhatod a l'orealt lehugyozni (ahol a magyar fiatalok a cocacola(!) és az ibm mellett legszívesebben dolgoznának) és az "alapszabályt" megkérdőjelezni.
erre egy rövid példa...
az egy dolog, hogy (ha) higénikusabb
a hónaljszőrzet eltávolítása, és ezért elterjed. noprob.
de mikor a strandon egy 13 éves kissrác nettó lehülyéz, mert nekem van (26, fiú), akkor leginkább elképedek. visszakérdezek, hogy vajon miért is lenne ez ciki, amire nincs persze válasz, de az ítélet halálosan pontos és egyértelmű.

fashionista · http://ourfashion.blog.hu 2008.04.03. 15:47:08

Nekem nem a szépségiparral van alapvetően problémám, én imádom a kencéket.
Engem az bánt, hogy a kislányokat már ilyen fiatalon úgy nevelik, hogy ezt tartsák értéknek, ez legyen a beszédtémájuk, a vágyaik központja - a kötelező olvasmányokat meg majd DVD-n megnézik, a barátokkal meg nem egy zsúron babáznak, hanem a szépségszalonban koktéloznak.

fashionista · http://ourfashion.blog.hu 2008.04.03. 15:48:55

Replika:
Amerikában már szociológusok (és csak nagyon zárójelben mondom, hogy szexuálpszichológusok is) vizsgálják a jelenséget, amely szerintem pár éven belül kis hazánkba is be fog gyűrűzni - ahogy minden eddigi trend is.

kudarc 2008.04.03. 15:50:21

Én 20 évesen voltam először olyan bátor, hogy csináltassak bikinivonal gyantát. 1. kissé késtem? 2. betoji vagyok?

Lili Marleen 2008.04.03. 16:00:13

Tenyleg! Vissza fogunk terni ahhoz a szokashoz mikor az illeto tizenket evesen mar felnottnek szamit.. A kisfiukat az ovibol a hadseregbe, a lanykakat pedig ferjhez adni..:)

Es legyen a nyugdijkorhatar harminc ev!!!! :DD

BlueBunny · http://bluebunny.freeblog.hu 2008.04.03. 16:09:36

- 10-12 éves korban általában még nincs szükség szőrtelenítésre, de vannak olyan gyerekek, akiknél már ilyen fiatalon is beáll valamilyen rendellenes szőrösödés. Az ilyen gyerekeket (főleg a kislányokat) kicsúfolják a társaik, lelki problémákat okoz nekik a probléma, ezért az ő esetükben már ilyenkor is indokolt a szőrtelenítés.

- egy kis sminkeléstől, körömfestéstől semmi baja sem lesz a kislányoknak. Bőrfeszesítő kezelések természetesen szükségtelenek még ebben a korban, mivel ilyenkor a bőr még kiváló állapotban van.

- Mellnagyobbítást addig nem célszerű csinálni, amíg a mell még magától is nőhet.

Eurydice 2008.04.03. 16:16:21

Az összes ilyen kislányt elküldeném egy jó kis tanyára, TV, kencék és puccos cuccok nélkül.
Fejjenek tehenet, almoljanak tyúkólat, kapáljanak a kertben.
Ha szórakozni akarnak, kapjanak Jane Austint meg Mary Poppinst vagy ugróiskolázzanak.

Ha egyszer szétesik a világ rendszere és mindenki abból élhet meg, amit a két kezével, szorgalmával termel meg, ezek az elkényeztetett emberek lennének azok, akik legelőször éhenhalálnának.

Baszkurátor 2008.04.03. 16:24:06

@ replika 2008.04.03. 15:25:28

Egyszer valami gyökér műsorban ( nemtudom mivolt az, csak a háttérben zörgött a láda ) arról beszélt valami idióta, hogy azért jó ha egy férfi borotválja és/-vagy gyantázza magát mert fürdés után nem marad szőrös a kád / szappan.

Innen üzenem neki, hogy jobb helyeken az ember fürdés után kitakarítja maga után a kádat / zuhanytálcát.

Baszkurátor 2008.04.03. 16:25:26

@ kudarc 2008.04.03. 15:50:21

3. teljesen normális vagy

diktatorikus kleptokrácia 2008.04.03. 16:35:32

az a baj, hogy a gyerekek nem maguktól akarnak ilyen 'szolgáltatásokat', hanem a felnőttek, a média genya világa mutat nekik qrwa rossz példát. ne csak a kölköt küldd a tanyára, hanem az anyját is, aki ennyire elbaxta a kiscsajt.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2008.04.03. 16:42:29

Szerintem a szülők a hibásak, mert a média nem rendelkezik saját akarattal, csak adja, amire a szülő amúgy is vevő lenne.
Szépségkultusz mindig is volt, hány generáció lány lábát torzították el Kínában a szülők, vagy nyújtották meg a fejét Egyiptomban. A jelenség egyáltalán nem új, csak szomorú, hogy újra hódít. Helyesbítek, mindössze pár évtized volt, amikor úgy tünt, hogy kezdünk végre normálisabbak lenni...
Költői kérdés, hogy egy 8 éves mégis mit akar leggyantázni és minek/kinek?

Én 2008.04.03. 16:48:55

"Bikinivonal gyantázást kért egy 8 éves kislány." Aztán mit kell ott gyantázni egy 8 évesnek? Nevetséges!

Eurydice 2008.04.03. 16:54:47

OK. nem bánom menjenek a szülők is a táborba:)

Leslie 2008.04.03. 17:23:24

Én nem tudom mi lesz ennek a vége, de
nem lesz "normális" felnőtt egy ilyen gyerekből. A szülőkkel, a felnőttekkel van a nagyobb baj, akik ezt kitalálták számukra.Például azokkal a plasztikai sebésszekkel aki ezeket a nem szükséges műtéteket elvégzik. A saját gyerekednek, ha szerencséd van, nem az lesz az egyetlen életcélja, hogy "jól" nézzen ki.Teljes mértékben megvédeni ezektől a hatásoktól nem tudod.

csutkababa 2008.04.03. 17:23:55

12 éves lányom nagyon fejlett. Sokáig ellenálltam a hónaljborotválásnak, de be kellett látnom, hogy 1.,kortársai, akik nem szőrösek még, a halálba cikizik 2., akrobatikus rockandroll fellépésnél valóban kínos a hónaljszőr.
Egyébként lábszáráról, ha akarja, epilátorral leszedi, az fáj, és hosszadalmas.:-)
Ezügyben kozmetikushoz nem viszem.
14 évesen kap majd zsebpénzt, ha akarja, ilyesmire is költhet belőle.

KopaszMercis 2008.04.03. 18:11:51

Mikorka Kálmán 2008.04.03. 13:41:40

"Szemben olyan idejétmúlt kacatokkal, mint a barátság, lojalitás, intelligencia, tudás, empátia. S ez nem történik velünk, hanem mi csináljuk."

Gyakran hallok ilyet a nok szajabol:
"te az olyan jo csavo, tutira baratsagos a fizetese, lojalis az arca, intelligens a teste, tudasos a bicepsze es empatikus az autoja! en jarni fogok vele...

Maximalisan egyet ertek. Ezt mi csinaljuk. Mi ferfiak, amikor nem becsuljuk meg a normalis noket, es ti nok, amikor presztizsbol a degeneralt hapsijaitokkal egyutt vagytok/maradtok.

Ezek a 9 evesen a pinaszoret borotvalo kiscsajok is ti vagytok (mi vagyunk) csak 1.0-as valtozatban!

Baszkurátor 2008.04.03. 14:27:02

Odaat azert sok mindent csinalnak meg amit mi nem veszunk at. Pl nem mindenhol szemetelnek gyakran vannak egymasra tekintettel, ha bemesz egy boltba nem lehanynak stb stb.
Miert csak a hulyeseget vesszuk at? Vagy ez is az amerikaiak hibaja?


Szerintem az kene hogy legyen a huvelykujj szabaly, hogy aki tul fiatal ahhoz, hogy maszturbaljon az tul fiatal a szorteleniteshez.

Punktum

KopaszMercis 2008.04.03. 18:21:47

Azert meg az is elgnodolkodtato, hogy mennyire torvenyes, egy 8 eves kislany pinajat osszekennei meleg gyantaval majd finoman azt bemaszirozni es a piheket onnan kitepkedni?
Ez mar valami fele pedofilia vagy "child abuse" kell hogy legyen.. hogy lehet ez torvenyes. Hogy lehet ezt engedni?
Beleegyezesi korhatart ebben nem kellene esetleg kikotni?

Tudom h nagyon vulgaris vagyok es elnezest attol akit zavar, de szerintem pont igy lehet eszrevenni a helyzet abszurditasat.

*Bianka* · http://www.ourfashion.blog.hu 2008.04.03. 18:22:43

én kiskoromban csak hétvégén, és csak a kisujjam körmét lakkozhattam ki. (és most egészséges embernek érzem magam.) És ez régen nem volt tendencia, mert én 4 és fél évesen voltam egy divatbemutatón és minket egyáltalán nem sminkeltek maximum rózsaszín szőlőzsír a szájra!

*Bianka* · http://www.ourfashion.blog.hu 2008.04.03. 18:23:31

sőt én most sem sminkelek... menőbbek a 8 évesek?

Massachusetts 2008.04.03. 18:23:33

A 70-es évek végén a "vagányabb" lányok sminkeltek, már akkor sem tartottam helyénvalónak azt, abban az életkorban.

A szőrtelenítés az minden nő egyéni megítélése legyen, ne pedig "társadalmi elvárás", ahogy egy fiatalabb nőismerősöm mondta.

Egyébként itt Magyarországon egyre több 18 éven aluli lánynál (néha szerintem 14 éven aluliaknál is) melírozott hajat látok; személyszerint felnőttön is utálom, annak ellenére, hogy több, mint 50%-nál látom. Esztétikailag is a visszataszító kategóriába tartozik nálam;
Személy szerint az a véleményem, hogy a fodrászok is érdekeltek a melírozásban, mert nagyobb bevételt jelent számukra.

Mikor meri végre kimondani valaki "mérvadó" ember, hogy a király meztelen?

A pénzhajhászás minden életkorú és társadalmi helyzetű emberre kiveti a hálóját. Elsősorban a nők kerülnek ebbe a hálóba, mert jelentős részük "birka"-kategóriába tartozik.

Massachusetts 2008.04.03. 18:37:59

Az előző szövegből kihagytam a hajfesték gyártók érdekeltségét.

Sirius 2008.04.03. 18:38:27

Azért nem kell mindjárt sátánt kiáltani.

Mondjuk érteni nem értem, mert a kiskorú gyerekeknek nagyrészt nincs szőre, nekem is 13 évesen kezdett el nőni a hónom alatt is, szóval ha nincs mit akkor minek gyantázni...

...viszont alig hiszem, hogy az hozná el a világvégét, hogy a gazdag családok lányai túl fiatal korban kezdik a szépítkezést.

Bobcat 2008.04.03. 18:40:03

Afrikában viszont csonkítják a lányokat! Az jobb? Akkor már inkább a gyanta... Egyébként én is le voltam döbbenve, amikor látta, hogy egy francia ismerősöm lánya, aki kb 7 éves, az rendesen kifest (szemfesték, szájfény), mielőtt az anyjával moziba megy. Beszarás...

schawo2 2008.04.03. 19:14:29

Döglött a rendszer. Összekeverik a neolibeálist a liberálissal. A Neoliberalizmus téves világeszméjéből származik mind ez a sok ökörség...

tx 2008.04.03. 19:19:03

az amik állandóan dolgoznak, nem tudnak a gyerekükre figyelni, az állandóan tv-zik, netezik stb

a reklámok útján kapott - torz - mintát a szülő segít követni, mert folyamatos leliismeret-furdalása van, amiért nem törődik eleget a gyerekével

a szülő van első fokon lebaszva, amiért elhiszi, hogy az vagy, amit meg tudsz venni... fel nem ébredett emberek, az egész angolszász társadalom dübörög lefelé a lejtőn

D. 2008.04.03. 19:53:32

Kppasz mercis:

"Azert meg az is elgnodolkodtato, hogy mennyire torvenyes, egy 8 eves kislany pinajat osszekennei meleg gyantaval majd finoman azt bemaszirozni es a piheket onnan kitepkedni?"

8 éves kislánynak nincs nagyon mit szőrteleníteni.

Mellesleg felnőtt nőknél kozmetikusnál bikinivonal szőrtelenítéshez nem kell a bugyitól megválni, hiszen a bikinivonal, az az esetlegesen onnan kikandikáló, bugyi melletti szőrzet leszedése. Sőt, a legtöbb kozmetikában nem is engednék levenni az alsóneműt, még ha valaki akrná sem ;) A bugyi részen belüli, egyéb szőrtelenítési eljárást már más módszerekkel kell házilag otthon megoldani...

A cikk nonszensz, mert nem vagyok képes felfogni, hogy a 8 éves kor, az nem elírás, oda esetleg nem valami más kezelést akartak írni.

Ha a 8 éves kislányok nem létező szőrzet leszedéséért még van képe kozmetikusnak pénzt is kérni, az már tényleg durva...

KopaszMercis 2008.04.03. 20:01:30

D elnezesed kerem, nem lattam meg 8 eves kislany puncijat.. allitolag hamarabb ernek mint mi fiunk.
Ennyit tudok.

D. 2008.04.03. 20:12:16

Nem is feltétleztem rólad ;)

Hamarabb érnek alányok, de 8 éves kislányoknak még el sem kedz általában kinőni a fanszőrzetük..

Erre akartam rávilágítani, hogy biztos, hogy ez netán nem-e elírás. Lábukon már addigra viszont megjelenhetnek a szőrők, tehát számomra elképzelhetőbb, hogy esetleg a kislányos lábpihéket gyantáztatják. (Ami szintén morbid és szomorú ebben a korban).

Én a 30-hoz közeledők táborába tartozom, de 10 éves korom előtt nem rémlik, hogy lettek volna szőrkezdeményeim intimebb helyeken.

hulyebikinivonal 2008.04.03. 23:12:15

Kopaszmercis: magyarorszagon nem kell levenni a bugyit, de a kozmetikus "osszecsipteti" ugy, hogy mindenhol le tudja szedni a szort es nem kell semmit otthon szedegetni. kulfoldon sok helyen (amerikaban konkretan nem csinaltatatm, de europan belul eltem tobb orszagban is ) velem levetettek es amikor mondtam h jeee, magyarorszagon ezt bugyiban csinaljak, ugy neztek ram mintha beteg lennek. szoval en siman el tudom kepzelni, hogy bugyi nelkul gyantazzak oket.

Eki 2008.04.03. 23:41:43

Nyolc évesen nincs szőre egy jenkinek gecc. A latinoknak lehet h van de a GYEREKEKNEK nem kell ilyen. egyiknek sem. boldog vtam amig nem kellett ilyenekkel foglalkoznom.
uncsi amcsi szarrrrrr.

zsizsika · http://zsuzsmox.blogspot.com/ 2008.04.17. 22:03:39

Hát ez "kicsit" bosszantó hogy a mai világban a gyerekeket , -pontosabban kicsi gyerekeket- erre ösztönözik.
Ezek a leány gyermekek miért nem babáznak homokoznak inkább.
szomorú

Krisztinanoémi 2008.07.14. 19:29:12

teljes testgyantázás... bakker... a szülei majomnak nézik?! d(o.O)b és 8 évesen bikinivonal gyantázás...? minek??

wegman 2008.12.11. 05:27:08

És az emberek fel vannak háborodva, a "pedofil"- szó hallatán?!!

riha96 2010.04.29. 15:16:12

Én csak azt nem értem hogy 8 évesen mit akar gyantáztatni? Nincs is még 8 évesen még fanszőrzete se XD
designed by zawar.hu built by annajuli
süti beállítások módosítása