OurFashion

FashionTraveller - Milánó

2008.február.25. 18:39

*Bianka*

2 komment

Amíg nem jártam Milanóban, kissé közhelyesnek tartottam a „Milanó a divat fővárosa”, kijelentést, hiszen azt akár Párizsra, Londonra vagy Berlinre is ugyanezzel az erővel mondhatnánk. Csak miután végigjártam a hét különböző bevásárlónegyedet a városban és rabja lettem az olaszok kedvenc hobbijának, a „window-walkingnak” (a kirakatnéző sétálgatásnak)  jöttem rá, hogy talán nem is szükséges elmennem Európa összes fővárosába, hogy megállapítsam: igenis Milánó a divat fővárosa. Ami azzá teszi, az nem a sűrű catwalk calendar, hanem a tény, hogy Észak-Olaszország fővárosában minden stílusban és minden korosztályra az összes árkategóriában széles és minőségi választék vár. Lássuk, mint hol találhattok meg:

  1. Monte Napoleone – a tömör gyönyör

Monte Napoleone 1804-óta az egyik legfrekventáltabb bevásárlónegyede egész Európának. Az olaszok által  „montenapo”-nak nevezett körzet a Via Monte Napoleone, Via Sant'Andrea, Via della Spiga, Via Borgospesso, Via Manzoni, Via Santo Spirito utcákból áll. Végigsétálva a környéken, szinte az összes nagy külföldi és olasz divattervező cég logóját felfedezhetjük. Nem csak a legújabb trend fog elámítani minket, hanem az egyedi, mostanában elég futurisztikus kirakatrendezés is. Természetesen a Monte Napoleone-n nem csak ruhákat, hanem cipőket, ékszereket, fehérneműket, kiegészítőket is találhatunk. A Via Manzoni-n találhatjuk a példátlan Giorgio Armani Multi-Store-t, ami helyt ad az Emporio Armani bemutatótermeknek, az Armani Casa és az Armani fíori üzleteknek. Ha elfáradnánk a nagy vásárlásban ihatunk egy kávét az Emporio Armani Café-ban, vagy megebédelhetünk a japán Nobu étteremben.




Nagy izgalommal töltött el, amikor városnézésünk során  a Monte Napoleone felé vettük az irányt. Meglepődve nyugtáztam, hogy nem egy kihalt múzeumszerű utcarengeteghez értünk, hanem egy mozgalmas, vásárlókkal teli negyedbe. Anyukám indulásunk előtti búcsúzáskor megkért, hogy  rengeteg kirakatott fotózzak. Amikor körbenéztem a montenapo-n, és vibrált a szemem a Louis Vuitton-os bevásárlószatyrok sokaságától, rájöttem nagyon viccesen venné ki magát, ha én itt elkezdenék fotózni. Valószínűleg a shoppingoló emberek azt gondolták volna : -Milyen érdekes! Miért fotóz? Miért nem megy be vásároni? Ha tetszik neki az a cipő, miért fotózza le, és miért nem veszi meg? A bevásárlókörzet vége fel már-már eléggé frusztráltan azzal nyugtatgattam magam, hogy majd 10 év múlva visszatérek…

 A negyednek hamarosan honlapja is indul : www.viamontenapoleone.com


Ruha:

Agnona, Brioni, Dolce and Gabbana, Ermenegildo Zegna, Erreuno, Etro, Gianfranco Ferré, Krizia, Laura Biagiotti, Mila Schön,  Missoni, Napapijri, Prada, Roberto Cavalli, Valentino, Versace

Cipő: 
Alviero Martini I classe, Bottega Veneta, Ferragamo, Fratelli Rossetti, Geox, Guido Pasquali, Hogan,  Lario 1898, Silvano Lattanzi

  1. Viktor Emanuele Korzó – a belváros közepén

 A Viktor Emanuele a belváros közepén a Dómtól indul a La Rinascente bevásárló központtal  és a Piazza San Babilia-hoz vezet. Ez a széles korzó  az egyetlen olyan bevásárlónegyed a városban ahonnan kitiltották az autókat és valóban sétálóutcaként üzemel. Ebben a körzetben már „középkategóriás” márkákat is megtalálunk. Pontosan ezért kell felkészülni, arra hogy a nap 12 órájában hatalmas a tömeg vár ránk az összes boltban.

 Márkák: Belfe&Belfe  , Bruno Magli, Pollini, H&M, Zara , Furla, De Bernardi, Guanto Perfetto, T'Store, Zap

A La Rinascente áruház Milánó jelképévé vált az évek során. A Dóm téren található 8 emeletes épületben, szinte minden megtalálható.


 

-1. szint: otthon, lakberendezés, esküvőszervezés, mobiltelefon árúsítás
földszint: parfüm, drogéria, ékszer, óra
félemelet: divat kiegészítők: táskák, kendők, sálak, stb.

  1. szint:  férfi divat kollekciók és farmerek, fehérneműk
  2. szint: :  férfi klasszikus és sport kollekciók
  3. szint: női divatkollekciók, cipők
  4. szint: női klasszikus kollekciók
  5. szint: gyerek kollekciók
  6. szint: otthoni dekorációk, fürdőszoba kiegészítők, utazótáskák és –kiegészítők, ajándékok
  7. szint: étel és éttermek. Pl: sushi bár, mozzerella bár, csokoládézó bor bemutatótermek stb.
  8. szint: Aldo Coppola fodászata

www.larinascente.it

 Az áruházban megtalálható márkák:Agent Provocateur, Blumarine, Cacharel, Calvin Klein, Chloé, D&G, Diesel, Dior, DKNY, Emporio Armani, Ermenegildo Zegna, Fendi, Gianfranco Ferré, Giorgo Armani, Hugo Boss, Jean Paul Gaultier, Krizia, La Perla, Lanvin, Louis Vuitton, Marc Jacobs, Missioni, Miu Miu, Roberto Cavalli, Sonia Rykiel, Tommy Hilfiger, Trussardi, Valentino, Versace


Ehhez a negyedhez tartozik, vagy inkább a negyed központja a II. Viktor Emanuele Galéria. Az  kereszt alakú épületet a monumentális méretein kívül (47 méter magas és 196 és 105.5 méter hosszú) az eleganciája teszi lélegzetelállítóvá. Az építkezést 1865-ben Giuseppe Mengoni tervei alapján kezdték el és csak 22 év múlva az építész halála után fejezték be. A kereszt közepén egy hatalmas üveg és vas ötvözetű kupola található, a négy szárny pedig Európát, Ázsiát, Amerikát és Afrikát jelképezik. A galériában megtalálható  a város három leghíresebb és legtöbb negyedben előforduló márkája: Louis Vuitton, Prada, és Gucci. Az utóbbihoz kávéház is tartozik, ahova az utazásunk utolsó napján tértünk be. Három napos kóros csokimegvonás után, lejárt lábakkal, „Louis Vuitton mérgezéssel” (pedig a kedvenc márkám) dideregve ültem be a teraszon a melegedő alá és választottam egy ciocolatto-t az itallapról. Amíg a pincérfiú kihozta a választott finomságokat, a Galérián átsuhanó embereket figyeltem. Azt, hogy egy nap és elindul az év egyik legizgalmasabb fashionweek-je, főként a zsongásból és a feltűnően öltözködő modell fiúkból és lányokból, kiállított modellfotókból lehetett észrevenni. Benne volt a levegőben, hogy itt valami készül. Amikor kihozták az italomat, kizártuk a körülöttünk lévő világot és csak egymásra koncentráltunk, én és a forrócsoki szerű pudingom és a kis babapiskotáim. Kihagyhatatlan élmény, bőven megéri azt a nyolc eurót, habár itthon soha nem adnék érte ennyit. 


3. Via Torino – az avant-garde            

A Via Torino sokáig Milanó egyik leghíresebb és legfőbb bevásárlókörnyéke volt. Az utca a Dóm teret köti össze Porta Ticinese korzóval. Ez a negyed inkább a fiatalos és sportosabb stílusú boltok gyűjtőhelye. A Ticinese Korzón pedig igazi olasz kis butikokat találhatunk.
Márkák: Anna Fabiano, Biffi, Cavalli e Nastri, Diesel Concept Store

    4.      Korzó Buenos Aires – a leghíresebb

Európa leghosszabb utcája a Porta Venezia –t és a Piazzale Loreto-t köti össze. Itt a boltok úgy nevezett kereskedelmi árakkal, átlag ember számára elérhető cikkeket kínálnak.
Márkák: Timberland, Marina Rinaldi, Mandarina Duck, Benetton, Kookai ,Nara Camice,Promod, Tincati

5. Brera – a trendy

A Brera valójában a Galériák negyede, de körülbelül 5 éve a fiatal milanói divattevezők székhelye lett. Főként kézzel készített női ruhák és kiegészítők találhatók.
Divattervezők: Atribu, Blunauta, Corso como 10, Nir lagziel

6. Via Paolo Sarpi – Milan’s Chinatown

A város egyik leginkább életteli és legmozgalmasabb negyede. A két világháború között nagy számban telepedtek le kínaik a körzetben. A mai napig a bevándorlók negyede maradt, és jelenleg zsúfoltabb mint valaha. Ami ebben a részben egy „bevásárlóturista” számára érdekes lehet, az a műhelyek száza amiket az új lakók kialakítottak. Itt általában nemzetiségüknek megfelelő népi termékeket gyártanak.

7. Varcelli Corso – csak unatkozóknak

Ez a körzet remek vásárlási lehetőségeket nyújt, elég messze a belvárostól. Több neves márka outlet-jét is megtalálhatjuk itt.

Néhány fontos tudnivaló a vásárláshoz:

-         Nyitvatartások: minden nap általában 9.30-tól 19.30-ig, de szombaton és vasárnap 11-kor nyitnak az üzletek

-         A nagy leárazások időpontjai: Január és Július

-         Catwalk calendar: férfi: január és június; női: február és szeptember

-         Ruha méretezés: elvileg az Európai méretezés van érvényben, de egy fél mérettel kisebb ruhákra számítsunk!

-         Itt az eladók társalgási szinten beszélnek angolul.

 Bónusztanács:

-         Óvakodj a Dóm téren a galambeledelt a kezedbe tuszkoló bevándorlótól!

-         És tanuld meg hogy semmi sem „Free From Africa”!

-         www.fashion-traveller.com

 

Megosztás:
2 komment

Címkék: milano louis vuitton fashion week

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fashionista · http://ourfashion.blog.hu 2008.02.26. 09:01:56

Welcome to the new born fashion blog!!

dzsuli 2008.05.29. 17:53:34

wow, nagyon klassz bejegyzés, júliusban megyek Milánóba, úgyh hálás vagyok érte :)
designed by zawar.hu built by annajuli