OurFashion

Arcok a magyar divatéletből

2010.június.28. 09:57

**Anna**

2 komment

Szabó Ádám, fodrász

Kor: 29
 
Jelenlegi lakhely: London, Shoreditch
 
Jelenlegi munka/munkahely: Trevor Sorbie International plc. Covent Garden
 
Honlap: www.adamszabo.hu
 
Legelső munka/munkahelyed:
Az első igazi munkahelyem a budapesti Essensuals dif. Toni&Guy szalon volt, az első fotózásom pedig Marozsán Erikával egy Elle címlap, Palotai Olivernek asszisztáltam.
 
Eddigi legkedvesebb munkád/munkahelyed:
A Toni&Guy és a jelenlegi munkahelyem, Trevor Sorbie szalonja. Ezeken a helyeken voltam/vagyok a leginspiráltabb. És persze a szívem csücske The Room magazin.
 
Hogyan kezdtél el divattal foglalkozni?
Édesapám és a nagypapám is fodrász volt, szerettem volna folytatni a családi hagyományt. Hogy őszinte legyek, eleinte nem nagyon tetszett, bár a szalonban jól éreztem magam, mégis hiányzott valami. Jobban érdekelt, hogy a művészeti sulis haverjaimmal lógjak, zenéről, versekről meg festményekről beszélgessünk. Aztán tizenhat évesen véletlenül láttam a tévében egy Dior show-t ahol Nine Inch Nails volt a zene. Felfigyeltem rá. A következő bemutató a műsorban egy Alexander McQueen show volt. Akkor jöttem rá, hogy a divatot lehet jól is csinálni.
 
Honnan nyersz inspirációt a munkádhoz?
Szó szerint bármiből. Ahogy Angelo Seminara barátom – aki mellesleg a kedvenc fodrászom
– mondta, a fodrászok ott követik el a legnagyobb hibát, hogy más fodrászok munkájából
inspirálódnak. Az inspiráció jöhet bárhonnan – lehet nyerni természeti jelenségből, építészeti megoldásból, bármiből.
 
Mit tartasz eddigi legnagyobb sikerednek?
Azt, hogy jó és sikeres szakemberek jöttek ki a kezem alól.
 
Mi a legnagyobb vágyad az életedben?
Boldog család és gyerekek.
 
Szerinted hogyan öltözködnek a magyar fiatalok?
Az attól is függ, melyik városról, melyik szubkultúráról beszélünk. Nem lehet általánosítani. A világ minden pontján vannak akik jól és vannak akik rosszul öltöznek. Egyébként szerintem nem annyira rosszul mint azt szokás mondani – inkább csak nem túl divatosan, illetve más a divat otthon mint mondjuk New Yorkban.
 
Melyik divatmagazint ajánlanád a divatrajongóknak?
Otthon egyértelműen a The Roomot, még ha haza is beszélek ezzel. Nekem a személyes
kedvenceim az Acne Paper, a Metal, a Purple, a V, a W, a Ten ...Pff, sok van. Szeretem az olyan havi lapokat is mint a Dazed&Confused vagy az ID.
 
+ 1 kérdés:
Szerinted könnyebb vagy nehezebb egy magyarnak munkát találni Londonban, mint itthon?
Ha nem forró sütit akarsz kipakolni a sütőből, de főleg, ha divattal akarsz foglalkozni... hat, Londonban szerintem minden nehezebb.
 
Ádám két kedvenc saját munkája
Most éppen ez a kedvencem, nemrégen fotóztuk a spanyol Metal magazinnak
 
 Nagyon ritkán vagyok elégedett a saját munkámmal, de ez pont olyan amelyik évek után is tetszik...Rettenetesen modernnek és egyedinek érzem ezt a fotót – annyira groteszkül brilliáns. Köszönöm Hapák Péternek!
 

 

Kedvenc divatfotók másoktól:
Nem divatfotók, hanem hajfotók – de zseniálisak! Angelo legutóbbi anyagából két kép. Imádom a moire hatást!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mesefigura 2010.06.28. 10:56:54

még az Essensuals-ben volt a fodrászom, parádés frizurám volt mindig:)ezenkívül neki is köszönhetjük a The Room-ot, szóval nagy pacsi Ádámnak:)
designed by zawar.hu built by annajuli
süti beállítások módosítása